Ich świat jest raczej światem rzeczy i uczuć niż światem książek i idei. Dlatego nie widzą wielkiej wartości w starannie układanych planach na długą metę, w rozwijaniu poczucia odpowiedzialności za cele zespołowe i organizowaniu życia dla przyszłych sukcesów. Ich wartości życiowe sprzyjają bezpośredniemu i natychmiastowemu działaniu, swobodnemu wyrażaniu emocji i spontaniczności. Tak więc ich dzieci często ujawniają zachowanie, które kłóci się zarówno z tym, czego szkoła usiłuje nauczyć, jak i z metodami stosowanymi w nauczaniu. Często nie jesteśmy świadomi tego, że jeśli osiągamy sukcesy w doprowadzeniu dzieci ze środowisk niższych klas do przyjęcia wartości klas średnich, możemy wznieść zaporę pomiędzy nimi i ich rodzinami. Niewiele jest dzieci, które chciałyby zaryzykować budowanie takiej zapory. Wiele przypadków złego zachowania się, na które zwracają uwagę władze szkolne, jest wybaczalnych w oczach ludzi, którzy żyj ą w środowisku klas niższych. Przykładem tego jest przeklinanie, walki na pięści i noże, niszczenie majątku szkolnego i zaczepki seksualne. Może nie powinniśmy mówić, że takie postępowanie jest wybaczane, bo dzieci ze środowiska klas niższych są często surowo karane za takie zachowanie. Ale z drugiej strony, kiedy widzą, że ich rodzice czynią to samo, skłaniają się do może cynicznej opinii, iż (kara oznacza jedynie, że zachowanie tego rodzaju jest zarezerwowane dla dorosłych i że wszystko jest w porządku, o ile nie dadzą się złapać. [patrz też: skubani cda, poradnia terapii uzależnienia od alkoholu i współuzależnienia, nfz kielce kolejka do sanatorium ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: nfz kielce kolejka do sanatorium poradnia terapii uzależnienia od alkoholu i współuzależnienia skubani cda
Popytajcie lekarzy na oddziałach onkologicznych
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: korektor[…]
czy taki włókniak może zniknąć samoistnie?